Työpäivä meni niin että hujahti. Työtoverini sanoi ensimmäisen palaverin jälkeen, että nyt alkoi särkeä päätä ja olin täysin samaa mieltä. Mutta meillä ei ole ongelmia töissä, on vain haasteita, joita sitten riittikin koko päivälle : )

Joogatunti tuli todella tarpeeseen, tunti loppui ennenkuin oli kunnolla alkanut. Tuntui, että nuorruin viisi vuotta liikkeitä tehdessäni. Loppurentoutuksessa nukahdin, ehdin nähdä untakin, mutta heräsin kuitenkin ennenkuin potkittiin hereille.

Kun istuin autoon, en suunnannut kotiin vaan 80-vuotiaan rouvan luo. Hän soitti minulle aikoinaan ja pyysi trimmaamaan koiran. Hyvin pian selvisi, että hän liikkuu rollaattorilla eikä siten pääse kulkemaan kovin hyvin. Koira on kuitenkin rakas ja ikätovereiden kuoltua pikkuhiljaa pois, viimeinen ystävä kuoli helmikuussa, hän on jäänyt kovin yksin. Koira on ainoa kaveri.

Niinpä tein poikkeuksen sääntööni aikoinani hänen kohdallaan eli suostuin kotikäyntiin. Olen kerran aiemminkin tehnyt poikkeuksen, hain ja vein koiran, kun vanhemman pariskunnan mies oli murtanut kätensä ja vaimo sairasti alzheimeria. Auton ajo ei sujunut kipsi kädessä, joten kävin hakemassa koiran trimmaukseen.

Rouvan koira oli täysin takuton, niin kuin se yleensä aina on. Koiraa on kiva trimmata, sillä se pysyy paikoillaan kiemurtelematta. Kotitrimmauksessa on kuitenkin heikot puolensa, siellä ei ole ammetta, joten olin märkä pesun jälkeen. Pöytä oli matala, joten selkäni oli melko kovilla. Minulla oli pieni jalkafööni mukana, mutta siinä ei ole samoja tehoja kuin uudessa föönissäni (joka on liian iso kuljetettavaksi), jne.

Rouvalla on paha astma (ei ole diagnosoitu) ja olen houkutellut häntä menemään lääkäriin toistaiseksi tuloksetta. Hän ei halua joutua tilanteeseen, jossa joku kyseenalaistaa hänen lemmikkinsä, koiran ja linnut. Olen varovasti ehdottanut, että linnuista luopuminenkin voisi auttaa, minkä hän kyllä myöntääkin. Koska esikoisellani on astma, minun tekee todella pahaa kuulla hänen yskivän aivan tukehtumaisillaan. Astmalääkkeet voisivat saada ihmeitä aikaan...