20080614_21.jpg20080614_22.jpg

Olen ollut kaksi kertaa aiemmin Tallinnassa. Ensimmäinen reissuni oli akvaarioseuran retki paikallisiin akvaarioliikkeisiin. Toisen kerran olin Pelastetaan koirat ry:n reissulla Varjuparkkiin tutustumassa eli varsinaisesti Tallinnaa, vanha kaupunki etc., en ole koskaan nähnyt.

Tämän reissun jälkeen tilanne ei paljon kohentunut. Kyseessä oli työmatka siltä osin, että Helsingin osastomme järjesti kevätretken sinne. Laivamatkat sujuivat leppoisan rauhallisesti ja perillä oli virallinen ohjelma ja vapaata aikaa pari tuntia.

Ex-pomoni ehdotti jalkahoitoa Spa hotellissa, jossa oli päivämme virallinen osa ja lounas. Koska jalkahoito kuulosti erinomaiselta ajatukselta viettää luppoaikaa, varasin itsellenikin ajan Helsingistä käsin hyvissä ajoin. Ehdimme jalkahoidon jälkeen piipahtamaan sataman vieressä olevassa ostoskeskuksessa (?), josta löysin 2 pyöreää pitsiliinaa olohuoneen pöydällemme. Olen etsinyt niitä Suomesta (+ulkomailta), mutta virkattuja pitsiliinoja ei ole joka puodissa myynnissä. Jossain vaiheessa harkitsin jopa itse opettelevani virkkaamaan...

20080614_20.jpg

Puheet johtivat jossain vaiheessa koirien ja mökin kautta pihasuunnitteluun, jolloin ex-pomoni tarjosi minulle pihallaan olevaa vanhaa alppiruusua, sillä hän haluaa sen pois ja japanilaisen puutarhan tilalle. Kotimatkalla heitin hänet kotiin ja kurkkasin rhodoa. Itse asiassa niitä on kolme ja niiden kuljettamiseen tarvitaan peräkärry. Arvatkaapa, ketä suunnittelen kuskiksi ja kaivamaan rhodot ylös ja takaisin maahan mökillämme? No tietysti rakkaintani, joka lupasi rakastaa minua myötä- ja vastoinkäymisissä.