berlin1.jpgberlin2.jpg

Tiistaina työpäivän jälkeen suuntasin lentokentälle ja sinisin siivin lensin Berliiniin. Koska kone oli pieni, emme päässeet putkeen, vaan sain harjoitella hauiksiani kantamalla laukkuani ylös alas portaita.

Työsuhde-etuna, työnantajani on ystävällisesti kustantanut minulle alla näkyvän monitoimilaukun, jonka kanssa kevyesti kirmailen lentokenttien loputtomia käytäviä. Koska sen saa matkustamoon, kallisarvoisia minuutteja ei tarvitse hukata laukkua odotellessa. Laukun sain, kun hartiani ja niskani tekivät kapinan läppärilaukun kantamisesta kentillä. En muista mikä reissu se oli, kun sain tarpeekseni läppärilaukun kantamisesta ja ilmoitin, että jos laukkua ei tule, en matkusta enää kuin kodin ja työpaikan väliä.

berlin3.jpg

Saavuin Berliiniin ja otin taksin hotelliin. Menin vastaanottotiskille ja ystävällinen ja tehokas virkailija ilmoitti hymyillen, ettei minulla ole varausta hotelliin. Mutisin olleeni hotellissa usein aiemminkin ja kaivoin läppärini laukusta ja aloin etsiä jotain todistetta siitä, että ainakin omasta mielestäni minulla oli varaus.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Virkailija aktivoitui ja otti passini uudelleen käsiinsä ja löysi aiemmat tietoni koneelta (olen siellä lähes kanta-asiakas) ja hän ilmoitti yhä ystävällisesti hymyillen, että minulle kyllä löytyisi huone sopimushinnalla, vaikkei varausta ollutkaan. Sitten jo löysinkin assarimme mailin aiheesta: "Berliniinin matka ok, lennot otin nuo, mitkä kerroin. Hotelli oli vaikea saada, jostain syystä kaupunki on täynnä. Sain kuitenkin Holiday Inn Berlin City West." Ongelmana oli siis se, että olin Berlin City Westissä, mutta Mercuren, en Holiday Innin Berlin City Westissä.

Neitokainen siis soitti Holiday Inniin ja perui varaukseni ja kuittasi minut sisään hotelliin yhä ystävällisesti hymyillen. Olen ollut myös Holiday Innissä Berliinissä, mutta täytyy tunnustaa, että olen heikkona Mercuren aamiaisiin. Hotelli ei ole kovin loistokas, mutta se on siisti ja toimistomme sijaitsee kadun toisella puolella.

Kun astuin huoneeseen, huomasin päätyneeni sviittiin, missä oli olohuone ja makuuhuone. Huoneessa oli sängyllä paksu aamutakki ja kietouduin siihen, kaivoin laukustani kokiksen ja piparkakkupaketin, hyvän kirjan ja tein tyynyistä pedin itselleni sänkyyn.

berlin4.jpgberlin5.jpg

Matkamiehen yksinkertaisia iloja, hyvä aamiainen...

berlin6.jpg

Toimistomme, joka huokuu historiaa loputtomien käytävien mutkissa.