20081107_07.jpg

Tällä viikolla olen hoitanut urakalla mummin asioita. Pankissa olen ollut pariinkiin otteeseen ja torstaina minulla oli tapaaminen kiinteistövälittäjän kanssa. Loppupäivän selvittelin mummin tavaroita ja papereita. Mummin asioiden hoitaminen ei sinällään ole raskasta, mutta henkisesti olen ollut yllättävän loppu päivän päätteeksi.

Kuvassa oleva kartta oli aina isomummin (ukkini äidin) huoneessa ja siihen ukki ja mummi merkitsivät nuppineuloilla paikat, joissa olivat olleet. Valitettavasti en enää muista kaikkia värikoodeja, musta tarkoitti paikkaa, jossa vain ukki oli käynyt yksin.

Mummin määräaikainen vuokrasopimus vanhainkodissa on nyt päättynyt ja se on muutettu toistaiseksi voimassa olevaksi, mikä oli helpotus. Olisi ollut kamalaa, jos mummi olisi joutunut (=minä olisin joutunut) etsimään uuden paikan.